Saturday, October 15, 2016

Ubat selsema , ezede






+

Sekarang Tengah slesema. dah nak Dekat seminggu. hari tu PEGI klinik Fatimah, jb. AKU beli UBat selesema. ERM. ERM. Tanpa rujuk kepada doktor dahulu. Huhu. skali personale kaunter tu bagi AKU Satu Jenis UBat nie. Satu Kotak RM10. Ade 10 compresse. Kena makan UBat tersebut 2 kali sehari, selepas makan. Nama UBat tersebut Ezede. Seperti yang di descrivere Di ATAS, Satu tablet bersamaan dengan Loratadine 10mg. Pas tu AKU baca2 Lagi, UBat ni berada Dalam kategori antistaminico s & amp; Antiallergici. Er. AKU bukannye allergia. TAPI makan je la. dah Habis RM10 kot AKU beli UBat nie. Aku makan je la. Tapi mangkuk memang Sangat. Dah Habis tablet ni AKU Telan, tak sembuh2 jugak. Dah la Mahal. Kalau AKU mintak pandangan doktor Kang, Jadi RM25 lak Kang. Huhu. Lepas AKU baca2 kat internet, Baru AKU tau UBat ni Lebih sesuai untuk allergie cura dan gatal2. Agaknye AKU kena bagitau AWEK tu AKU dapat influenza ni sebab makan ABC sampai Perut kembung. Baru AWEK kaunter tu bagi UBat lain yang dia rasa sesuai kot. Rasa Marah kat diri sendiri dan AWEK kat kaunter tu Lak. Huhu. Pas tu Mak CIK Ita belikan AKU UBat di Più Lak. Fedac Tablet. Yang tak tahannye, Mak CIK AKU beli tablet ni RM1.60 je kat Farmasi. Berat Bersih per compressa pon macam Lagi Banyak. 2.5mg triprolidine HCl dan 60mg pseudoefedrina per compressa. Berbeza dengan Ezete, Lepas aku makan 1 compressa fedac, AKU rasa Sangat PERTURA. Aku makan masa Sahur td. Sampai sekarang pon Kepala Masih rasa sakit. Ngantok dah dah hilang. Walaupon UBat ni pon Dalam kategori antistaminico s & amp; Antiallergici. UBat ini jugak jatuh Dalam ketegori Tosse & amp; Preparazioni fredde .. Così AKU Harap kali ni AKU Telah membuat keputusan yang Lebih tepat untuk Makan UBat nie. walaupon AKU Masih Lagi slesema skrg. Huhu. harap2 Akan sembuh tak Lama Lagi. srooot. (XD effetto sonoro menarik hingus masuk ke Dalam hildung.) Maggiori informazioni su Fedac Tra l'altro, Selamat Hari Raya tutti. Kali ni tak sempat nak disegno Kad. Lepas ni kena Buat Benda lain Lak. Huhu.




No comments:

Post a Comment